Adiktologie
v preventivní
a léčebné praxi

webové stránky odborného časopisu

AKTUÁLNÍ ČÍSLO ČASOPISU

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Dunston et al.: Snižování škod způsobených alkoholem prezentované ve veřejnozdravotních kampaních – analýza témat, cílů, citového zabarvení, provedení
a cílových skupin

Autor | Barták, M.

Citace | Barták, M. (2018). Dunston et al.: Snižování škod způsobených alkoholem prezentované ve veřejnozdravotních kampaních – analýza témat, cílů, citového zabarvení, provedení a cílových skupin. Komentovaný překlad. Adiktol. prevent. léčeb. praxi, 1(1), 14–18.

Klíčová slova | Alkohol – Veřejné zdraví – Veřejnozdravotní intervence – Podpora zdraví – Omezování škod způsobených alkoholem

Souhrn |  Cílem sdělení je seznámit čtenáře se zjištěními prezentovanými v článku Dunstonové et al. s názvem „Alcohol harm reduction advertisements: a content analysis of topic, objective, emotional tone, execution and target audience“, který byl publikován v minulém roce v mezinárodním časopise BMC Public Health. Celkem bylo autory nalezeno 110 reklamních materiálů ze 72 různých protialkoholových kampaní, realizovaných především v Austrálii a Velké Británii. Dominantním tématem byly krátkodobé škody, zatímco dlouhodobým škodám byla věnována pouze desetina reklam, pití mezi mladistvými asi pětina, stejně jako radám, jak přestat s pitím. Změnám ve veřejné politice bylo věnováno naopak velmi málo kampaní.

Celý článek ke stažení ZDE