Adiktologie
v preventivní
a léčebné praxi

webové stránky odborného časopisu

AKTUÁLNÍ ČÍSLO ČASOPISU

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Postoje studentů bakalářského studia oboru adiktologie k vybraným otázkám drogové problematiky

Autor | Císařová, I., Mravčík, V.

Citace | Císařová, I., Mravčík, V. (2019). Postoje studentů bakalářského studia oboru adiktologie k vybraným otázkám drogové problematiky. Adiktol. prevent. léčeb. praxi, 3(2), 194–198.

Klíčová slova | Vysokoškolští studenti – Adiktologie – Postoje – Drogová politika

Východiska a cíle| Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou postoje studentů bakalářského studia oboru adiktologie na 1. LF UK ve vybraných otázkách drogové problematiky. Metodologie | Byl proveden dotazníkový průzkum za pomoci dotazníku, který obsahoval otázky na postoje k uživatelům drog a v oblasti drogové politiky a které vycházely z otázek použitých v průzkumech veřejného mínění české obecné populace. Soubor tvořilo 46 studentů (39 žen a 7 mužů) z 1. až 3. ročníku, z nich 32 studentů prezenční a 14 kombinované formy studia. Výsledky | Celkem 87 % studentů si myslí, že by léčba drogově závislých měla být zdarma, 68 % nesouhlasí s tím, že by měla být zdarma jen na omezený počet pokusů, 91 % si myslí, že se má každý drogově závislý šanci vyléčit, 98 % souhlasí s tím, že by drogově závislým mělo být poskytováno poradenství zdarma a 100 % souhlasí s tím, že by injekční stříkačky měly být drogově závislým poskytovány zdarma. Pro legalizaci držení a pěstování konopí je 76 % studentů. V otázce toho, jak by se měla společnost stavět k uživatelům drog, by většinou zastávali tolerující postoj. Při řešení problémů s drogami se přiklánějí k podpoře prevence, vzdělávání a výchovy a rozšiřování forem pomoci postiženým. Závěr | Postoje studentů adiktologie jsou poměrně tolerantní a s postoji obecné populace, která zastává poměrně konzervativní a represivní postoje, se většinou rozcházejí. Shoda panuje v názoru na řešení drogových problémů prevencí, vzděláváním a výchovou.

Celý článek ke stažení ZDE