Transformace primární prevence – vzdělávání pedagogů jako jedna z cest primární prevence
Autor | Fialová, H.
Citace | Fialová, H. (2019). Transformace primární prevence – vzdělávání pedagogů jako jedna z cest primární prevence. Adiktol. prevent. léčeb. praxi, 2(1), 56–61.
Souhrn| Článek se věnuje primární prevenci v kontextu celoevropského směřování primární prevence rizikového chování ve školství. Primární prevence je neustále v pohybu a ve většině organizací prevence nestihla „zamrznout“ v 90. letech minulého století. Článek reaguje především na aktuální situaci v oblasti všeobecné primární prevence, která v současné době směřuje od externích poskytovatelů směrem ke vzdělávání pedagogů. Tedy k předávání kompetencí, dovedností a znalostí pedagogům. Zaměřuje se nejen na obecnou rovinu, ale i na konkrétní příklad transformace programů všeobecné primární prevence v organizaci Magdaléna, o. p. s. Jedná se o tříletý model transformace, jehož cílem je postupné převedení kompetencí na učitele za podpory lektorů z Magdalény, o. p. s. Model vznikl na základě 11leté zkušenosti s programy všeobecné primární prevence a ze vzdělávání pedagogů.